CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

fredag 9. desember 2011

Boktema - Min mannlig favorittkarakter

Hos Anettes bokboble er det hver torsdag et tema innenfor litteratur. Dette innlegget er en dag forsinket endog,men ville gjerne skrive et innlegg om det som er temaet.  Denne torsdagen er det temaet : Min mannlig favorittkarakter
Først å fremst greier jeg ikke bare å holde meg til 1 mannelig karakter innenfor bokverden,men velger å dra frem to stykk.

Første jeg velger å dra frem er "Eragon" fra bokserien skrevet av Christopher Paolini. Bokserien består av fire bøker og er kalt "The Inheritance Cycle".Eragon  utvikler seg mye og blir bare sterkere for hver bok som jeg leser. Han fremstår som en "ung gutt" i starten men blir kastet ut i en verden han egentlig ikke vil være del av og må kanskje derfor "manne" seg litt opp og brette opp ermene(for å si det på den måten).. Så liker jeg veldig godt dragen Saphira og det forholdet som er mellom henne & Eragon(men det skal vi jo ikke skrive om her.hehe)

Første boken ble filmatisert,men etter den ble det ganske stille fra den fronten. Hadde egentlig håpet på filmatisering av hele bokserien,men den falt vel ikke i god smak hos folk flest. Jeg leste boka etter å sett filmen så jeg hadde ikke det sammenlignings grunnlaget som de som hadde lest boka.
Jeg likte ganske godt bok nr 2 og jeg gleder meg til å lese nest siste bok i serien om "Eragon". Burde kanskje lese bok nr 2 om igjen ettersom det er et par år siden sist jeg leste den.




Andre mannelig favorittkarakter i bokverden er "Severus Snape" eller Professor Slur. I begynnelsen av Harry Potter Sagaen hadde jeg et annen inntrykk av ham enn jeg får på slutten. Skal ikke avsløre så mye tilfelle det er noen som ikke har lest HP sagaen ennå. Alan Rickman bøyer jeg meg i støvet for og i siste delen av "Dødstalismene" .. Wow,sier jeg bare. Snape er en uskreven helt og jeg ble  helt satt ut siste delen av filmen(selvom jeg visste hva som ville skje).

Klikk her for å lese flere bidrag til Boktemaet hos Anette!.

4 kommentarer:

Catzy

så spennende med bokblogg! er du på bokelskere.no?

Nina C.

@Catzy: Jupp,er spennende med bokblogg:) Er på bokelskere.no (http://bokelskere.no/thebooklover89)

Julie

Jeg har ikke lest Eragon-serien, men burde vel egentlig det. Og Snape er en åpenbar favoritt. :D

Nina C.

@Julie: Anbefaler den serien. Har ikke lest de to siste bøkene ennå.Men det jeg har lest er bra:)

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar! Den vil vises etter jeg har godkjent den! Velkommen tilbake skal du være!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...